ik heb een tuin met gras en een erfafscheiding,waar kan ik ideeen opdoen die makkelijk uitvoerbaar zijn en met weinig onderhoud ?

het is een tuin van 23 meter diep en ongeveer 9 meter breed,wij hebben geen van beide groene vingers

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene vingers zijn niet nodig, wel een beetje tijd om gras te maaien, enzovoorts.
Anders misschien kunstgras? (dit durf ik niet als antwoord te geven, hier kunnen ze niet minnen ;-)
Zou ik zelf trouwens niet in mijn tuin willen hebben, grasmaaien is voor mij een ontspan momentje.

Het beste antwoord

Gazon in de tuin bepaalt de helft van het onderhoud van een tuin.
Bijna de hele andere helft gaat op in het bestrijden van onkruid.
Slechts een klein gedeelte heb je nodig voor snoeien, water geven, mesten enz.
Dus zeg maar dat 95 % nodig is voor het gazononderhoud en onkruidbestrijding.
Indien je geen gazon zal hebben en alle kale grond tussen de planten, afdekt met een laag van gemalen boomschors ( geen houtsnippers) dan gaat je onderhoud van zeg maar 2 uur in de week, naar een half uur in de maand.
Groene vingers zijn dus niet nodig.

Kom je thuis na een maand vakantie is je tuin nog optimaal netjes. ( en mooi)
Waar kan je dit soort tuinen vinden?
Oei, dat wordt dan moeilijk!
Dan zal je naar Zeeland moeten komen, daar kan je ideeën op doen.
Al meer dan 30 jaar ervaring met dit soort tuinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom geen houtsnippers Ed? Kun je dat andere spul bij tuincentra kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houtsnippers zijn versnipperde takken en zijn na een jaar verteerd.
Gemalen boomschors is de schors van de denneboom, daar zit hars in en gaat 6 a 7 jaar mee, sluit beter af en je hebt minder nodig.
Wij verkopen het per m3, kan ook in zakken, maar je hebt gewoon voor die 7 jaar erg veel nodig ( 10 cm dik)
Doe je het dunner, dan moet je veel eerder bijvullen.

Andere antwoorden (2)

Ga gewoon vrijblijvend kijken bij tuincentra bij jou
in de buurt.
Stel gewoon heel veel vragen.

En dan:
Dit is absoluut een goed en nuttig dagje uit:
De tuinen van Appeltern.
http://www.appeltern.nl/nl/onze_diensten/tuinideeen/

TuinIdee biedt jaarlijks vele tienduizenden tuinliefhebbers dé inspiratie voor hun droomtuin.
1 - 4 maart Brabanthallen Den Bosch.
http://www.tuinidee.nl/

Tips voor een kleine tuin:
http://home-1.tiscali.nl/~corosa/tuin/tuintips.html

En zo zijn er nog veeeeeeeeeel meer sites!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeker tuinboeken raadplegen. Zelf heb ik ook een zijtuin met een grasmat van 6 bij 4 meter. Middenin heb ik een houten plateau gelegd en daarop een blikvanger, een mooie bloembak met een fraaie plant. Vorig jaar een grote cactus, is nu dood gevroren. Er zijn genoeg prachtige planten die je daarvoor gebruiken kan. Veel succes.